تهران، اندیشه، فاز 1، خ ارغوان هشتم، ساختمان اداری پدر، ط1
09391914491
0
اندیشه، فاز ۱, خ ارغوان ۸, مجتمع پدر
09391914491

شناسایی ماینرها با همکاری وزارتخانه‌های اطلاعات، ارتباطات از طریق اینترنت

شناسایی ماینرها با همکاری وزارتخانه‌های اطلاعات، ارتباطات از طریق اینترنت

 

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه ماینینگ از سوی معاون اول رئیس جمهور گفت: وزارتخانه‌های ارتباطات و اطلاعات نسبت به شناسایی و اعلام مراکز استخراج رمزارزها با وزارت نیرو همکاری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین طلوعیان گفت: هیات وزیران آیین نامه فرآیند ماینینگ رمز ارز‌ها را تصویب و معاون اول رییس جمهور آن را ابلاغ کرد.

به گفته وی، با توجه به بحران سراسری کمبود برق،وزارت ارتباطات و اطلاعات ردیابی فارم ها از طریق اینترنت را در دستور کار قرار داده است که این امر باعث شناسایی سریع تمامی فارم ها خواهد شد.در این ابلاغیه وزارت ارتباطات و اطلاعات موظف شده است تا طی مدت ده روز مطابق این آئین نامه، تمامی ماینر هایی روشن را شناسایی و اطلاعات سودجویان را در اختیار مقام های ضابط قرار دهد. وی افزود هر دستگاه ماینر برای فعالیت خود نیازمند اینترنت میباشد و وزارت ارتباطات و اطلاعات میتواند تمامی کاربرانی که از اینترنت برای ماینینگ استفاده میکنند را شناسایی کند. استفاده از رمزارز‌ها صرفاً با قبول مسئولیت خطرپذیری (ریسک) از سوی متعاملین صورت می‌گیرد و مشمول حمایت و ضمانت دولت و نظام بانکی نبوده و استفاده از آن در مبادلات داخل کشور مجاز نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت افزود: استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری‌شده رمزارز‌ها (ماینینگ) با اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز بوده و وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌تواند در مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی، صلاحیت صدور مجوز یادشده را به سازمان‌های مناطق مربوط حسب مورد واگذار کند.وی‌ همچنین افزود، در شرایط کنونی و‌ با توجه به کمبود برق در شبکه سراسری، هیچ فارم قانونی اجازه فعالیت ندارد و درصورت شناسایی متخلفان، شدید ترین برخورد از جانت مقام محترم قضایی با آنها صورت خواهد پذیرفت.

میثم میرزائی
میثم میرزائی

سردبیر وب‌سایت متا پاور و علاقمند به دنیای فناوری اطلاعات

نوشته های مرتبط